Drzewa przykryły się białym puchem, na szybach mróz maluje kwiaty, za oknami temperatura sporo poniżej zera – zima. Znak, że czas przed wyjściem założyć ciepły płaszcz i czapkę, w mieszkaniu podkręcić ogrzewanie i … zadbać o skórę. Trudne warunki atmosferyczne, mróz, wiatr, suche powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach, to daje naszej skórze niezły wycisk. Dlatego mamy dla was trzy wskazówki jak w tym okresie szczególnie zatroszczyć się o stan naszej skóry.

  1. Dieta

Twoja zimowa dieta powinna być przede wszystkim bogata w tłuszcze, a konkretnie nienasycone kwasy tłuszczowe. Częściej sięgaj więc po tłuste ryby, oliwę z oliwek oraz inne oleje roślinne, orzechy. Zimą często też cierpimy na niedobór witamin, więc naszą dietę powinniśmy wzbogacić przede wszystkim w produkty bogate w witaminę A, C, E oraz witaminy z grupy B. Warto też pomyśleć o suplementach diety zawierających te witaminy oraz wybierać kosmetyki do skóry, które mają je w swoim składzie.

  1. Nawilżanie

Zarówno mróz jak i długie przebywanie w ogrzewanych pomieszczeniach silnie wysuszają naszą skórę, dlatego musimy zapewnić jej odpowiedni poziom nawilżenia. Wybierz więc bogaty w aktywne składniki odżywczy, dobrze nawilżający krem, który będziesz mogła stosować zarówno przed położeniem się spać jak i rano, przed wyjściem z domu.  Warto zadbać też o nawilżenie powietrza w pomieszczeniach, w których spędzamy dużo czasu. Możesz zainwestować w profesjonalny nawilżacz powietrza lub po prostu położyć na kaloryfer mokry ręcznik.

  1. Ochrona

Nie zapominaj, że zimą promieniowanie UV jest równie niebezpieczne jak latem, a odbijające się od śniegu promienie słoneczne mogą silnie uszkadzać naszą skórę. Dlatego w słoneczne zimowe dni nie rezygnuj z używania kremu z wysokim filtrem. Podczas zimowych spacerów przed uszkodzeniami skóry spowodowanymi silnym wiatrem i niską temperaturą możemy dodatkowo chronić się otulając twarz ciepłym szalem.