Kuracja oczyszczająca to najlepszy krok do wiosennych porządków w naszym organizmie. Spokojnie, wcale nie wymaga od nas wielu poświęceń, a może znacznie wpłynąć na poprawę ogólnej kondycji organizmu i samopoczucia. Poznaj kilka podstawowych zasad, które pomogą wam przeprowadzić zdrową kurację oczyszczającą.

 

Wahające się temperatury wpływają na zmianę diety, bowiem częściej pozwalamy sobie na potrawy bardziej tłuste i wysokokaloryczne, częściej sięgamy po słodkości. Nasz metabolizm spowalnia i organizm nie radzi sobie z oczyszczaniem z toksyn. To wszystko sprawia, że wiosną najczęściej pogarsza się stan naszej skóry, kondycja włosów i paznokci, czujemy się senne i zmęczone. Warto więc w tym okresie zafundować sobie kurację, która  oczyści organizm z nagromadzonych, szkodliwych substancji chemicznych.

Przyjmij metodę małych kroków –  potraktuj swoje ciało jak zgrany zespół, który pracuje na Twoją korzyść – i okaż mu odrobinę niezbędnego wsparcia.

PORANNA SZKLANKA (lub trzy) WODY

Wypijanie odpowiedniej ilości wody, to główny czynnik prawidłowego oczyszczania. Dodatkowo, walkę z nagromadzonymi toksynami doskonale wspomoże wypijana rano na czczo przegotowana woda z dodatkiem soku z cytryny lub octu jabłkowego. To zdrowy, przyjemny i prosty poranny rytuał, który ma niebagatelny wpływ na zdrowie naszego organizmu. Odpowiednie nawodnienie poprawi stan naszej cery, zapewni zastrzyk energii i zwalczy  nieprzyjemne objawy, takie jak przewlekłe bóle głowy. Twoje ciało po nocnym odpoczynku jest odwodnione, więc pierwszym napojem po który sięgasz, z pewnością nie powinna być kawa. Dużo lepiej pobudzi Cię szklanka wody mineralnej dobrej jakości ze świeżym sokiem cytrynowym.

ZAMIAST GŁODÓWKI WŁAŚCIWA DIETA I RUCH

Wciąż chyba jeszcze funkcjonuje mit, jakoby głodówka miała być najskuteczniejszym detoksem dla organizmu. Podkreślmy więc: głodówka nie jest dobrym pomysłem ani na odchudzanie ani na oczyszczanie! Zamiast rozregulowywać swój organizm głodówką, zadbaj o zmianę nawyków żywieniowych. Jedz regularnie, zrezygnuj z używek, wzbogać swoją dietę o produkty bogate w błonnik pokarmowy.

Nie zapominaj też o regularnej aktywności fizycznej  – ta sprawdza się w każdej sytuacji. Nie musisz inwestować od razu w karnet na siłownię. Zacznij od spacerów na świeżym powietrzu, zrezygnuj z dojazdów, kiedy odległość jaką masz pokonać daje Ci okazję do półgodzinnego spaceru.

POKOCHAJ KOKTAJLE WARZYWNO – OWOCOWE

Wprowadź do swojego jadłospisu świeże soki warzywne i owocowe (wybieraj te o niskim indeksie glikemicznym). Polecamy szczególnie sok z buraka i prawdziwą skarbnicę minerałów – sok pomidorowy. Możesz wybrać jeden dzień w tygodniu, w którym ograniczysz posiłki wyłącznie do świeżo wyciskanych soków warzywno – owocowych lub jednorazowo przeprowadzić z ich pomocą, kilkudniowy detoks.  Oprócz oczyszczenia zafundujesz sobie witaminową bombę. Wybierz swoje ulubione smaki i pamiętaj, że zdrowe odżywianie może być przyjemne.

 

Zastanów się nad znalezieniem chwili dla siebie. Relaks i znalezienie harmonii nie zastąpią nawet najlepszych suplementów, których producenci zapewniają szybką utratę wagi i naładowanie ciała witaminami. Kiedy odnajdziesz swój naturalny rytm, będziesz czuć się świetnie – bez żadnych wyrzeczeń. Dbanie o siebie stanie się przyjemnością.