HISTORIA

MARKI BLEUET


Nazywam się Barbara Lenart. Jestem pomysłodawczynią marki Bleuet, od wielu lat związaną ze światem biznesu. Zamiłowanie do dziedziny kosmetologii oraz doświadczenie zdobyte dzięki prowadzeniu wraz z moją siostrą profesjonalnego gabinetu kosmetologicznego sprawiło, że dostrzegłam na rynku brak naturalnych kosmetyków, które byłyby w stanie w pełni zaspokoić potrzeby większości moich Klientek. Szczególnie tych, które w kosmetykach poszukują nie tylko luksusu, ale także naturalnych i zdrowych składników. Okazało się, że natura ma gotowe rozwiązania, których siła tkwi w jej prostocie i bogactwie – wystarczy wsłuchać się w jej głos, odpowiadający na wszystkie potrzeby naszej skóry.

Zaczęłam poszukiwać wyjaśnienia, dlaczego istniejące na rynku kosmetyki naturalne nie przynoszą takich samych rezultatów jak ich nasycone chemikaliami, korporacyjne odpowiedniki. Szybko odkryłam powody, dla których konwencjonalne produkty przewyższają skutecznością ich naturalne zamienniki. Główną przyczyną okazały się trudności w utrzymaniu, w zależności od czasu ich dostawy, jednorodnej jakości poszczególnych składników. Podobnie jak w przypadku różnicy smaku win pochodzących z tej samej winnicy, lecz wytworzonych w innym czasie. Jednak w przeciwieństwie do wina, kosmetyki muszą być dokładnie takie same za każdym razem, niezależnie od tego kiedy są wytwarzane. W konsekwencji, każda dostawa surowców musi być nadzorowana, a ich jakość szczegółowo weryfikowana. Jest to jednak zadanie niezwykle skomplikowane, powodujące, że proces produkcyjny staje się bardzo trudny.

By rozwiązać ten problem, postanowiłam również w tym przypadku połączyć siły ze swoja siostrą, z którą łączyła mnie wspólna pasja do kosmetyków ekologicznych zrodzona ze wspomnień z dzieciństwa, pełnego kontaktu z naturą. Jednocześnie jej kwalifikacje oraz ogromne zaplecze wiedzy i doświadczenia, napełniły mnie pewnością, że razem znajdziemy właściwe rozwiązanie.

Postawiłyśmy sobie za cel wypełnienie luki na rynku i dostarczanie kobietom kremów, zawsze o najwyższej jakości i skuteczności, powstających jedynie na bazie naturalnych składników, ale z uwzględnieniem doświadczeń nowoczesnej kosmetologii. Przypadek sprawił, że podczas jednej z podróży, w moich rękach znalazł się zabytkowy francuski zielnik, a w nim receptury i opis ogromnego potencjału rośliny o nazwie le bleuet fleur. Przyglądając się rycinie, obrazującej niezwykłe właściwości tej rośliny, rozpoznałam polski chaber. Wtedy zrozumiałam, że delikatność i bogactwo polskich kwiatów, jest najlepszą drogą do stworzenia produktu jakiego poszukiwałyśmy.

Nie pozwalając sobie na jakiekolwiek kompromisy, pracownikom naszego laboratorium udało się opracować bazy kosmetyczne pozwalające na stworzenie produktu spełniającego wyobrażenia o idealnym kremie – w stu procentach naturalnym i hypoalergicznym, którego recepturę napisała sama przyroda. Skuteczność ekstraktu z bławatka – zapomnianego i niedocenianego kwiatu – natchnęła mnie do zweryfikowania właściwości innych roślin, od pokoleń stosowanych w ziołolecznictwie. Metodą wielu prób ulepszania formuł i testowania nowych ekstraktów, wyselekcjonowaliśmy najlepsze i najskuteczniejsze z nich, które dziś można odnaleźć w naszych kosmetykach.

Ostatnim etapem, dopełniającym powstanie nowej marki, było stworzenie jej wizerunku, który byłby jednocześnie nie tylko nowoczesny, ale także elegancki i ponadczasowy. Byliśmy bardzo precyzyjni i wymagający na każdym etapie kreacji, począwszy od opracowania nazwy – poprzez którą chcieliśmy wyróżnić kwiat, będący impulsem do stworzenia całej linii naszych kremów – a skończywszy na projekcie opakowań i doborze technologii oraz materiałów wykorzystywanych do ich produkcji.

Gdy otrzymałam finalny produkt, byłam pewna, że stworzyliśmy „coś” wyjątkowego i po raz pierwszy poczułam, że w pełni narodziła się marka BLEUET.

FILOZOFIA

MARKI BLEUET


Niejednokrotnie ekologiczne i naturalne kremy nie zachwycają konsystencją i zapachem. Dlatego jednym z priorytetów BLEUET było stworzenie kosmetyku naturalnego, jednocześnie lekkiego i eleganckiego, pozwalającego aby każda kobieta mogła poczuć odrobinę luksusu na własnej skórze. Efektem było powstanie naturalnego produktu, który w zgodzie z naturą dopasowuje się do skóry i jej potrzeb. Skrupulatnie dobieramy źródła składników, a naturalne ekstrakty naszych kremów pochodzą od dostawców posiadających liczne certyfikaty, takie jak Ecocert.

Bleuet po francusku oznacza chaber – niepozorny kwiat znany z każdej polskiej łąki, symbolizujący wartości naszej marki. Jego szlachetna barwa i delikatne piękno skrywa potężne właściwości, a jego potencjał jest na wyciągnięcie ręki. BLEUET jest inspirowany siłą natury, jej bliskością, delikatnością, subtelnością i elegancją. To spokojna przystań na rynku kosmetycznym, wolna od zbędnej chemii. Marka sięga głównie po polskie rośliny, których stała obecność w naszym otoczeniu, sprawia, że nie mają one potencjału uczulającego. W naszych laboratoriach, receptury dyktuje wyłącznie przyroda, a wsłuchani w jej głos specjaliści, ujmują jej bezcenne bogactwo w lekką formułę, zamkniętą w eleganckim słoiczku. Naturalne kosmetyki, które udało nam się opracować nie powodują reakcji alergicznych, charakteryzują się wysoką wydajnością i najwyższą skutecznością działania.

Czasochłonne badania i dążenie do perfekcji pozwoliły nam stworzyć markę, będącą odzwierciedleniem francuskiej elegancji i różnorodności polskiej flory.

Wierzymy, że używanie kremów BLEUET, to nie tylko doskonały element codziennej pielęgnacji, ale wręcz wyznacznik stylu życia. To również dowód otwartości na leczniczą potęgę natury, wprowadzający zdrową harmonię do chaotycznej codzienności, a ich używanie to przyjemny rytuał, dostosowany do naszego naturalnego rytmu.